SiSÄLtösuunnitelma
Sisältösuunnitelma on sisältömarkkinoinnin perustA
Onko markkinointisi hajanaista tai reaktiivista? Harkittu ja tavoitteellinen sisältömarkkinointi suunnitelma tuo selkeyttä, johdonmukaisuutta ja parempia tuloksia. Ilman hyvää suunnitelmaa sisältö ei tavoita oikeita ihmisiä – eikä tuota arvoa liiketoiminnallesi.
Haluatko?
Suunnitelmallisempaa ja tuloksellisempaa markkinointia?
Kasvattaa näkyvyyttäsi ja houkutella juuri oikeanlaisia asiakkaita?
Säästää aikaa ja rahaa tehokkaan sisältösuunnitelman avulla?
Mitattavia tuloksia sisältömarkkinoinnista?
Sisältösuunnitelma sisältyy kaikkiin sisällöntuotannon palveluihimme. Ota yhteyttä ja suunnitellaan sisältömarkkinointisi yhdessä!
Miten voisimme auttaa juuri sinua?
Jokainen yritys tarvitsee yksilöllisen, tavoitteita tukevan markkinoinnin sisältösuunnitelman. Sisältösuunnitelma voi olla yksinkertainen ja suoraviivainen – yksi blogiteksti ja neljä somepostausta kuussa. Tai laaja, yksityiskohtainen ja monipuolinen – kattava tiekartta menestykseen useissa eri markkinoinnin kanavissa.
Olivat tavoitteesi sitten lähellä tai kaukana, sisältösuunnitelma auttaa hahmottamaan polkusi kohti niiden saavuttamista.
Me voimme auttaa sinua:
✔️ Tunnistamaan kohderyhmäsi ja heidän tarpeensa
Kun lähdemme liikkeelle sisältömarkkinoinnin yhteistyössämme, juttelemme ensiksi kohderyhmistäsi. Kuka on ideaali asiakkaasi? Miten tavoitamme hänet? Millaisia sisältöjä hän mielelellään kuluttaa? Näin alkaa hahmottua, millaista sisältöpolkua pitkin pääsemme hänen kanssaan samalle aaltopituudelle.
✔️ Suunnittelemaan monikanavaisen sisältöpolun asiakkaan matkalle
Kun tunnemme asiakkaasi, voimme alkaa pohtia konkreettisia sisältöjä, joiden kuluttamisesta hän nauttii. Lähestymme ehkä eri asiakkaita eri kanavissa, erilaisin sisällöin, kertoen tarkasti jokaiselle, miten juuri sinä häntä autat.
✔️ Ideoimaan ja jäsentämään sisältöteemat kuukausittaiselle tai vuosittaiselle tasolle
Sitten onkin aika laittaa sisältöideoita ylös ja kalenteriin. Tässä vaiheessa me jaamme kokemuksemme ja osaamisemme sinun käyttöösi tarjoamalla uusia ideoita ja ajatuksia.
✔️ Muokataan ideat ja sisältömarkkinointi suunnitelmaksi, jota on helppo seurata!
Lopuksi laitamme kaikki ideat kalenteriin selkeään muotoon – niin selkeään, että suunnitelma toteutuu kuin itsestään. Tähän toki sisältyy se, että me autamme myös sisältömarkkinoinnin ja sisältösuunnitelman toteutuksessa: saat sekä suunnittelun että toteutuksen pois omalta työlistaltasi!
Kysyttävää?
Ota meihin rohkeasti yhteyttä ja räätälöimme juuri sinulle sopivan paketin!
MiTÄ TARKOITTAA SISÄLTÖSUUNNITELMA?
Sisältösuunnitelma on konkreettinen työkalu, joka ohjaa yrityksen markkinointiviestintää. Sisältösuunnitelman pohja sisältää ainakin:
Tavoitteet ja kohderyhmät
Kanavavalinnat
Julkaisukalenterin
Sisältöideat ja kampanjat
Vastuunjaon ja mittarit
Hyvin tehty sisältösuunnitelma auttaa pitämään viestinnän linjassa, säästää aikaa ja mahdollistaa pitkäjänteisen sisältömarkkinoinnin.
Sisältösuunnitelma on osa kaikkia palveluitamme
Meille sisältösuunnitelma ei ole irrallinen dokumentti, vaan olennainen osa kaikkia sisällöntuotannon palveluitamme. Olipa kyseessä:
artikkelit ja blogitekstit
uutiskirjeet
sosiaalisen median sisällöt
verkkosivujen sisällöntuotanto
hakukoneoptimointi (SEO)
…sisältösuunnittelu kulkee aina rinnalla. Jokainen projekti alkaa selkeästä, tavoitteita tukevasta suunnitelmasta.
Tarjoamme kaikille asiakkaillemme helppokäyttöisen sisältösuunnitelman pohjan, joka toimii työkaluna yhteiseen tekemiseen. Ideoimme sisällöt ja täytämme pohjan yhdessä asiakkaan kanssa – askel kerrallaan kohti systemaattisempaa ja vaikuttavampaa sisältömarkkinointia.