Artikkeleita sisällöntuotannosta
Hakukoneoptimointi
Jos yrityksesi verkkosivut eivät vielä vastaa suoraan siihen, mitä ihmiset (ja tekoäly) kysyvät, on vaarana, että jäät muiden jalkoihin. Nykyään ei siis enää riitä, että sivustosi löytyy Googlen hakutuloksista, vaan sen on tulisi löytyä myös tekoälyn vastauksista.
Googlen ensimmäinen hakutulossivu on kuin kaupungin vilkkain ostoskatu. Se on se paikka, jossa ihmiset pysähtyvät, katsovat näyteikkunoita – ja astuvat sisään. Kun yrityksesi löytyy juuri sieltä, todennäköisyys saada uusia asiakkaita kasvaa moninkertaisesti. Mutta miten pienyrittäjä voi päästä tälle näkyvyyden paraatipaikalle ilman maksettua mainontaa?
Tekoäly
Jos yrityksesi verkkosivut eivät vielä vastaa suoraan siihen, mitä ihmiset (ja tekoäly) kysyvät, on vaarana, että jäät muiden jalkoihin. Nykyään ei siis enää riitä, että sivustosi löytyy Googlen hakutuloksista, vaan sen on tulisi löytyä myös tekoälyn vastauksista.
Tekoälyn jalkauduttua kaikkialle, se on vallannut myös maksetun mainonnan alustat, vaikuttaen laaja-alaisesti niin alustojen tekniseen puoleen kuin niiden tarjoamiin ominaisuuksiin. Tekoälyä voi nyt hyödyntää maksetun mainonnan eri vaiheissa – mutta mikä kannattaa?
Sisällöntuotanto
Tarinankerronta on vaikuttava markkinoinnin ja brändinrakennuksen keino. Lue, miten löydät oman brändisi tarinan ja kerrot sen kiinnostavasti oikeissa kanavissa.
Hyvin editoitu video tukee organisaation tavoitteita, oli kyse brändin vahvistamisesta, tuotteiden markkinoinnista tai asiantuntijuuden esiin tuomisesta. Lue lisää!
B2B-myynnissä ostoprosessi voi kestää viikkoja tai kuukausia, ja siihen osallistuu usein useita päätöksentekijöitä. Myyjän asiantuntemus ja kärsivällinen, perusteellinen työote on tällöin ensisijaisen tärkeää – mutta ostopäätöksen tueksi tarvitaan myös hyviä materiaaleja, jotka konkretisoivat tuotteen, yrityksen ja tiimin tarjoamaa arvoa.
Googlen ensimmäinen hakutulossivu on kuin kaupungin vilkkain ostoskatu. Se on se paikka, jossa ihmiset pysähtyvät, katsovat näyteikkunoita – ja astuvat sisään. Kun yrityksesi löytyy juuri sieltä, todennäköisyys saada uusia asiakkaita kasvaa moninkertaisesti. Mutta miten pienyrittäjä voi päästä tälle näkyvyyden paraatipaikalle ilman maksettua mainontaa?
Vuosi 2025 tuo siis sisältömarkkinointiin runsaasti uusia mahdollisuuksia ja muutoksia.
Tänä vuonna merkkaa ketteryys ja mukaansa tempaavat sisällöt, vastuullisuus, sekä syvällisempien asiakassuhteiden luominen.
Sähköpostilaatikkosi kilahtaa. Uusi viesti odottaa avaamistaan. Avaatko sen vai jatkatko skrollaamista? Tämä yksinkertainen hetki ratkaisee, onko uutiskirjeesi tärkeä asiakasliidi vai hukattu mahdollisuus.
Laadukkaat valokuvat ovat tärkeä osa brändiä. Ne rakentavat luottamusta ja luovat yhtenäisemmän visuaalisen ilmeen kaikille markkinointimateriaaleille.
Markkinoinnin sisällöntuotanto vaatii johdonmukaisuutta ja suunnitelmallisuutta. Sisältökalenteri on yksi työkalu, joka auttaa saavuttamaan tavoitteet ja tekemään tulosta.
Sosiaalinen media
Sosiaalinen media on monelle yritykselle tärkein kanava tulla löydetyksi, kasvattaa tunnettuutta ja pitää yllä asiakassuhteita. Mutta kun resurssit ovat rajalliset, menee sosiaalisen median tekeminen usein päämäärättömäksi tekemiseksi, jolloin jokainen unohtaa, mitä tässä nyt tehtiinkään ja miksi. Oman yrityksen somen kulmakivet kannattaakin määrittää strategian muodossa – tällöin tekeminen pysyy tavoitteellisena, johdonmukaisena ja jokaiselle ymmärrettävänä.
Tekoälyn jalkauduttua kaikkialle, se on vallannut myös maksetun mainonnan alustat, vaikuttaen laaja-alaisesti niin alustojen tekniseen puoleen kuin niiden tarjoamiin ominaisuuksiin. Tekoälyä voi nyt hyödyntää maksetun mainonnan eri vaiheissa – mutta mikä kannattaa?


Markkinoinnin ammattilaisen kannattaa pysyä kärryillä siitä, missä tekoälyn kehityksessä mennään ja miten tekoäly voi auttaa omassa työssä.
Katso 5 helppoa keinoa hyödyntää tekoälyä markkinoinnissa!